Handelsbetingelser

Bestilling

Det er muligt at bestille ved Andenhånds 24 timer i døgnet. I få tilfælde kan hjemmesiden være lukket grundet vedligeholdelse. Alle vare på siden ejes af Andenhånds og er klar til afsendelse fra vores lager.

Når du skal bestille en vare, så skal du vælge at tilføje den til kurv. Du kan herefter se indholdet af din kurv og ligeledes redigere dette. Når du er klar til at betale vælger du at gå til “kassen”. Her skal du indtaste din adresse og betale for varen.

Du er forpligtet til at oplyse dine korrekte adresse.

Betaling
Andenhånds ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard Debit. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Andenhånds benytter Quickpay til at modtage betalinger. QuickPay er PCI certificeret og overholdet således internationale standarder for håndtering af kreditkortdata. Quickpays betalingsløsning benytter SSL-kryptering til alt kommunikation af dine betalingsoplysninger. Andenhånds modtager ikke dine kreditkortinformationer.

Levering
Vi tilbyder levering med DAO. Leveringstider forsøges at holdes lave, men kan variere i tider med spidsbelastning og/eller ferie. Alle vores varer er på vores eget lager og klar til afsendelse. Vi leverer kun til Danmark.

Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet i én pakke.

På alle ordre over 500 DKK betaler Andenhånds ApS leveringsomkostninger. Ordre på under 500 DKK pålægges et mindre leveringsgebyr som ses ved betaling.

Annullering

Vi forsørger at ekspedere din ordre hurtigst muligt og den kan derfor som udgangspunkt ikke annulleres. Du skal i stedet returnerer varen ved modtagelse.
Du er dog altid velkommen til at kontakte os på mail@andenhands.dk og så ser vi om det er muligt at annullere din ordre.

Reklamationsret
På alle varer købt ved Andenhånds ApS gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert brug af varen.

Vær opmærksom på at alt tøj købt ved Andenhånds ApS er brugt. Forvent derfor ikke altid samme holdbarhed som ved et nyt produkt. Vi forsøger altid at gøre opmærksom på eventuelle fejl og mangler foresaget af at produktet er brugt.

Ved benyttese af reklamationsret vil Andenhånds ApS dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til mail@andenhands.dk for at aftale nærmere omkring afsendelse af reklamation. Efterfølgende sendes reklamationsvaren samt aftalte dokumenter til:

Andenhånds ApS
Guldfaxevej 7
8800 Viborg

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så overføres det betalte beløb automatisk tilbage til kortet benyttet til betaling. Såfremt en anden konto ønskes bruges bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på mail@andenhands.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.